Center Activities

Prepared E-Learning Utilization draft Report for Fall Semester 2022-2023. displays all details in the form of forms and statistics that help to display all activities for all sections.

إعداد تقرير شامل لاستخدام التعلم الإلكتروني لفصل الخريف 2022-2023. يعرض كافة التفاصيل على شكل نماذج وإحصائيات ، مما يساعد على عرض كافة الأنشطة لكافة الأقسام والكليات.

Prepared the electronic form of In-semester Student Course Feedback and put it to all courses on the moodle, So that it is easier for the student to fill out the form electronically and replace the paper method.Helps teachers to download results easily, and then put them in a course file.

إعداد الاستمارة الإلكترونية ، لجمع الملاحظات الطالب في الفصل الدراسي ، ومن ثم وضعها في جميع المقررات على المودل ، بحيث يسهل على الطالب تعبئة النموذج إلكترونيًا ،واستبدال الطريقة الورقية ،فضلا عن مساعدة المدرسين على تنزيل وتحليل النتائج بسهولة ، ومن ثم وضعها في ملف المقرر.

Find a platform or applications to work with creating interactive lectures linked to the Moodle platform through which teachers can assess the skills, the understanding and preoccupation of students that can result in an interesting lecture.

.إدارة المقررات العامة والتأكد من تسليمها لطلبة البرامج الجامعية

Prepare a detailed video tutorial to use the I Spring app that transforms presentations into interactive lectures.

إدارة عملية مراجعة الأقران وتنظيم الزيارات وتلقي التقارير عن الفصول الثلاثة

Producing an Induction Video for teaching and learning forms / other forms related to teaching/ learning in a detailed and clear manner.

مقابلة واختيار أكاديميين جدد (بدوام كامل وبدوام جزئي) وتقييم إمكاناتهم للعمل في وحدة الدراسات العامة.

Preparing a detailed Instructional video on how to properly prepare the course file and upload it to the university’s website.

.إعداد الجداول الدراسية للمقررات العامة بالتنسيق مع كليات الجامعة

Preparing a detailed video about the databases used by the university and the way they are presented, selecting references for the course, presenting them to students and encouraging them to have an access.

إجراء اختبارات تحديد المستوى للمتقدمين الجدد للدراسة في الجامعة.

Preparing a detailed video on how to use Turnitin to analyze students’ answer sheets as well as teachers’ researches.

ـ قدمت وحدة التعلم الابتكاري والتكنولوجي مشروعًا حول تحويل محتوى بعض دورات GU إلى محتوى متحرك. تم إجراء بحث طويل لإيجاد البرامج والتطبيقات التي يمكن من خلالها تنفيذ هذه العملية.

Managing the general courses and ensuring that they are delivered to university programs students.

ـ في هذه العملية ، حصلت الوحدة على اشتراك تجريبي في منصة Dudley ، حيث أنتجت محاضرة مستمدة من دورة تاريخ وثقافةالبحرين. ألقيت المحاضرة على أعضاء هيئة التدريس بالجامعة ، ودار نقاش بين أعضاء هيئة التدريس حول الصعوبات التي قد يواجهونهاخلال تنفيذ المشروع. بعد ذلك ، نفذت الوحدة منصة أخرى أكثر تطوراً “Find” سهلة الاستخدام وأنتجت محاضرة لدورة اللغة العربية.

Manage the peer review process, organize visits, and receive reports for the three semesters.

ـ تلقى ثلاثة من أعضاء هيئة التدريس دورة تدريبية استعدادًا لتطبيق 2022-2023.

Interviewing and selecting new academics (full-time and part-time) and assessing their potential to work in the General Studies Unit.

ـ حرصت الوحدة على إيجاد منصة لإنتاج محاضرات تفاعلية وبعد بحث طويل استقرت الوحدة على منصة H5p. إنها منصة سهلةالاستخدام بها 27 طريقة لتحويل المحاضرات إلى محتوى تفاعلي ومثبتة على منصة موودل. تم إجراء تجربة لجميع الطرق الـ 27 علىمنصة الجامعة بنتائج مبهرة

Preparing course schedules for general courses in coordination with university faculties.

Conducting placement tests for new applicants to study at the university.